چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۹:۵۱

کشتی، سکو و دکل دریایی در لیست کالاهای ممنوعه خارجی

باشگاه خبری فراساحل: با تصویب هیئت دولت خرید ۱۱۴ کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه‌‌های دولتی منجمله کشتی، سکو و دکل حفاری دریایی ممنوع شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیأت وزیران در جلسه مورخ 1396/04/11 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانونی اساسی فهرست تکمیلی ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی را به تصویب رساند. در این فهرست 114 موردی، در ردیف 85 خرید کشتی، سکو و دکل حفاری، انواع شناور، سکوهای حفاری، دکل‌‌های حفاری خشکی و دریا نیز ممنوع اعلام شده است. جهانگیری معاون اول رئیس جمهور این مصوبه دولت را برای اجرا به وزارتخانه‌‌های صنعت، اقتصاد، بهداشت، نفت، نیرو، دفاع، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه بودجه و صداوسیما ابلاغ کرد.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، با بیان ممنوعیت خرید خارجی کالاهای دارای تولید مشابه خارجی برای دستگاههای دولتی افزود : پیش از این در سال ۱۳۹۳ مصوبه مربوطه برای ۱۸۳ قلم کالا بود و در سال  نیز۹۴ این مصوبه ۱۸۱ قلم کالا را در بر ‌‌می‌گرفت. علی آبادی فراهانی در ادامه  گفت : امسال فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها به مراجع ذیصلاح ارسال شد. وی تصریح کرد : در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ‌واردات بسیاری از کالاها با اخذ نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر گردیده است. 



  کد خبر : 4002
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :